1. Hav fokus på det, du kan
Sex behøver ikke være akrobatik. Gør det, du kan, og undgå det, der føles ubehageligt. Sex skal være rart!

2. Onaner!
Dyrk sex med dig selv og lær din krop at kende. Så kan du bedre guide din partner til, hvad der ophidser dig

3. Grin af det
Humor kan løsne op, når det ikke lige går, som det skal. Så forsøg at grine af det, start forfra, eller sats på bedre held næste gang

4. Brug potensmidler
De hjælper de fleste. Prøv første gang alene, så du ved, hvad det gør ved dig. Tag fuld dosis, så kan du altid trappe ned

5. Prioriter sex
Sex skal passes, plejes og prioriteres ligesom alt andet, der er vigtigt for dig i livet

6. Dæmp spasmerne

Det dæmper spasticiteten, når du lægger dig på den side, hvor du har flest kramper

7. Brug puder
Puder støtter og gør det lettere at indtage forskellige stillinger

8. Eksperimenter
Prøv dig frem for at finde de stillinger og berøringer, der ophidser dig uden at gøre ondt

9. Brug fantasien
Udforsk nye måder at opnå tilfredsstillelse på – alene og med din partner

10. Hold balancen
Et stabilt underlag gør det lettere at holde balancen.

11. Brug hjælpemidler – hvis det er det, der skal til, så kast dig ud i det, ligesom så mange andre gør

Sidst opdateret 23/06/2017