På verdensplan lever mere end 2,3 millioner (estimeret antal1) mennesker med multipel sclerose. Der er ca. 16.000 MS-ramte i Danmark, og endnu flere bliver dagligt påvirket af sygdommen, fordi de, der er pårørende til en MS-ramt også har sygdommen inde på livet hver dag.

Derfor har Sanofi Genzyme startet den globale kampagne 'The World versus MS', Verden mod MS. Kampagnen skifter fokus fra år til år, og i 2017 handlede den om at forlange lidt mere af livet med MS og ikke bare acceptere, at der er ting, man ikke længere kan, fordi man har MS.

Du kan læse mere på hjemmesiden www.theworldvsms.com. Her kan du også se, hvad andre mennesker fra hele verden har bidraget med på Twitter, Facebook, Instagram og YouTube. Ligesom du kan søge efter hashtagget #twvsms på de sociale medier, hvor du færdes hver dag.

I 2017 satte The World vs. MS-kampagnen nemlig fokus på "dét øjeblik" – øjeblikket, hvor nok er nok, og hvor man beslutter sig for at forlange lidt mere af livet med MS og ikke bare vil opgive at løbe ture i skoven, danse i højhælede sko eller rejse tværs gennem Europa.

Kampagnen "The World vs. MS" blev i juli 2017 tildelt det anerkendte europæiske branchemedie PMEs (Pharmaceutical Market Europe) vinderpris for bedste kampagne på de sociale medier.

 1http://www.nationalmssociety.org/About-the-Society/MS-Prevalence

Sidst opdateret 12/07/2018